Revitalisatie Winkelcentrum Blokhuis te Lisse

‘Opknapbeurt luifels en verfraaiing van de gevels en plafonds’

Wie zijn wij?

Bouwgroep Horsman & Co

Geen klant is hetzelfde. Ieder heeft zijn eigen behoefte en wil zijn/haar leefomgeving persoonlijk invullen. Geen standaard oplossingen meer, maar maatwerk. Een thuis of prettige werkomgeving creëren naar gelang de eigen wensen en mogelijkheden. Door mee en verder te denken maken we samen een prettige woon- en werkomgeving. Horsman & co geeft u daarbij het vertrouwen dat alles in orde komt. Het totale bouwproces verloopt zorgelozer.

“Wij werken volgens het Horsman-DNA:
Eigenzinnig – Samen – Gewoon, doen – Gezond & Plezier

In haar ruim 125-jarig bestaan is Horsman & co geworden tot een vertrouwde ontwikkelings- en bouw-partner in de Duin & Bollenstreek en de Haarlemmermeer. De bouwsector staat echter voor de nodige uitdagingen waar we lange tijd niet mee te maken hebben gehad; sterke stijging van materiaalkosten, schaarste aan goede vakmensen en een toenemende behoefte aan financiële- en productiezekerheid bij opdrachtgevers.

Bouwkundige werkzaamheden

Om een overzichtelijke en frisse ingang van het Blokhuis te creëren worden bepaalde luifels gesloopt. De overige bestaande luifels die gehandhaafd blijven worden schoongemaakt en geschilderd.

Er worden nieuwe gevel- en plafondbekledingen aangebracht om een uitnodigend winkelgebied te creëren met de verbinding tussen de Kanaalstraat en het Blokhuis. Bestaande installaties worden daarbij ook aangepast waar nodig.

Boven de entree grenzend aan de Nassaustraat worden steenstrips aangebracht om de entree nog fraaier te maken. Overige delen bestaand metselwerk worden gekeimd voor een nieuwe frisse look.

De werkzaamheden op een rijtje:

Toegangspunten Blokhuis

Toegangspunten Blokhuis
Veiligheid staat voorop. Alles voor elkaar.

Veiligheid staat voorop!

Het winkelcentrum zal tijdens de uitvoering in gebruik zijn en toegankelijk dienen te blijven voor winkeliers en personeel, winkelend publiek en bezoekers, bewoners (bovenwoningen), leveranciers en nooddiensten (politie, ambulance en brandweer).

Tijdens de werkzaamheden zullen wij zorgen dat de omgeving waar de medewerkers bezig zijn is afgezet t.b.v. de veiligheid van de winkelend publiek en winkeliers. Hierbij het dringend advies om deze afzetting ook op te volgen en niet voorbij de dranghekken en/of afrastering te komen.

Er zal tijdelijk beperkte toegang zijn tot winkels en winkelstraten als er delen van de weg worden afgezet. De planning en route zal aangeven wanneer welke winkels en/of straten worden afgezet. Zie de afbeelding van toegangspunten om hier op voorbereid te zijn.

Daarnaast zal er tijdens de werkzaamheden wat geluids- en/of stofhinder kunnen ontstaan. Wij proberen de overlast zo veel mogelijk te reduceren.

Planning

Fasering Bouw

De werkzaamheden rondom dit project worden uitgevoerd in de periode van 22 mei tot en met 18 augustus. 

Hieronder ziet u precies wanneer we waar bezig zijn.

*De planning kan afwijken en/of wijzigen in overleg met de winkeliers. 

  • FASE 1     22 mei 2023 t/m 16 juni 2023
  • FASE 2     22 mei 2023 t/m 23 juni 2023
  • FASE 3     12 juni 2023 t/m 7 juli 2023
  • FASE 4     19 juni 2023 t/m 21 juli 2023
  • FASE 5     10 juli 2023 t/m 4 augustus 2023
  • FASE 6     31 juli 2023 t/m 18 augustus 2023

Uitgevoerd door:

logo Bouwgroep Horsman & co

Fasering infra

Tussen 21 augustus en 17 november wordt het straatwerk vernieuwd door Van Egmond Wegenbouw.

Deze werkzaamheden zijn opgedeeld in 3 fases:

  • FASE 1     21 augustus 2023 t/m 15 september 2023
  • FASE 2     13 september 2023 t/m 20 oktober 2023
  • FASE 3     18 oktober 2023 t/m 17 november 2023

Uitgevoerd door:

Contact

Barry Kaatee
Barry Kaatee
Hoofduitvoerder
Tom van der Vlugt
Tom van der Vlugt
Projectleider

Bekijk hier onze afgeronde onderhoudsprojecten.

Bekijk hier onze afgeronde onderhouds-projecten.

Serviceformulier


Verzoek tot herstel

Uw woning of bedrijfspand is opgeleverd, hopelijk naar tevredenheid. Als zich desondanks problemen voordoen, kunt u aan de hand van dit serviceformulier een Verzoek tot herstel indienen. Aan dit verzoek zijn een procedure en voorwaarden verbonden.

De procedure stelt onder andere dat Horsman & co er vanuit gaat dat u zelf onderzoek heeft gedaan naar de voor u geldende garanties (via uw oplevermap en/of Woningborg) en dat u er zeker van bent dat uw melding garantiewerk betreft. Daarnaast stellen de voorwaarden dat de meldende partij Horsman & co toestemming verleend om € 95,00 in rekening te brengen indien wordt vastgesteld dat de melding onterecht is gedaan.

Contactgegevens


Nieuwbouwproject

Klacht en/of gebrek

Foto's
Om u beter en sneller van dienst te kunnen zijn, raden wij u dringend aan om hieronder een foto(s) van de klacht/situatie toe te voegen:
- maximaal 3MB per bestand
- maximaal 3 bestanden
- alleen jpg, png en pdf worden ondersteund

Voor akkoord